vineri, 27 martie 2015

Cartofi in gradina

Este aceea leguma care o cumparam cel mai des.Ca sa mancam cartofi mai repede ,noi am spus sa ne cultivam cateva kg de cartofi direct in gradina.Am fost la targ mi-am cumparat un saculet de 10 kg si acum trebuie sa ne apucam de sapat si de pus cartofi.


Din cate am citit si m-am interesat si toamna se pune cartofi,dar si primavara in luna martie.Nu te grabi sa le pui daca vezi vremea frumoasa si calduroasa,in luna martie ca nu se stie cand poate veni un inghet .De preferat la sfarsitul luni cand nu cred ca mai are asa mare putere de a se intoarce iarna inapoi.





Sapa partea gradini unde vrei sa pui cartofi apoi faceti gropi cu o adancime de 15-20 de cm ,si o distanta intre ei de 40 de cm.E bine sa alegeti o zona foarte luminata,si vei avea cartofi mari si sanatosi. Alegeti cartofi incoltiti si puneti cate 2 3,dupa acoperiti cu pamant pana se face ca un musuroi.


Udati dupa plantare,dupa ce au iesit si au crescut circa 15 cm ,puneti pamant pe tuplina cam jumatate,astfel ve-ti avea o recolta bogata.Cand va avea primele flori atunci puteti scoate din pamant si sa mancati primi cartofi crescuti chisar la dvs in gradina.Atunci cand planta incepe sa se ofileasca trebuie sa scoateti toti cartofi din pamant.Daca doriti sa puneti iarasi cartofi e bine sa stiti sa nu mai puneti in acelasi loc,ca nu va mai avea rezultate la fel de bune ca prima data,schimbati locul.

Voi ati cultivat cartofi pana acum?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu